Lokalt utformad idrottsutbildning - LIU

För dig som vill utöva din idrott inom gymnasiets individuella val finns lokalt utformad idrottsutbildning - LIU. Här får du möjlighet att utöva din idrott under två förmiddagar i veckan.

Södertäljes idrottsgymnasier är Torekällgymnasiet, Täljegymnasiet och Vackstanäsgymnasiet. LIU kan sökas för idrotterna vollyboll (i Täljehallen och Multiarenan), ishockey (i Järna - enbart möjligt för elever på Torekällgymnasiet och Täljegymnasiet) samt simning.

Du utövar din idrott under två förmiddagar i veckan, därefter kör abonnerade bussar dig tillbaka till skolan.

Anmälan till LIU

Om du är eller är blivande student vid Torekällgymnasiet, Täljegymnasiet eller Vackstanäsgymnasiet och utövar en av ovanstående idrotter så kan du anmäla ditt intresse för LIU. Intresseanmälningar skickas till Andreas Lindbäck andreas.lindback@skolasodertalje.se

Vi förbehåller oss rätten att säga nej vid för stort intresse, samt om det är för få intresserade.