Senast uppdaterad: 2023-07-07

Täljegymnasiet

Täljegymnasiet är Södertälje kommuns största gymnasieskola. Vi är centralt belägen i staden och här studerar cirka 670 elever.

Vi erbjuder Ekonomiprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet, samt Samhällsprogrammet med specialpedagogisk inriktning, Teknikprogrammet, International Baccalaureate, samt Individuellt alternativ. Här kan du också kombinera dina studier med Nationell idrottsutbildning (NIU) eller välja att utöva din idrott inom det individuella valet med det som kallas Lokalt utformad idrottsutbildning (LIU).

På Täljegymnasiet får du en strukturerad och kvalitativ undervisning som utmanar och stöttar dig på din nivå. Vi organiserar skolan runt alla elevers lärande och vill att varje elev ska ta ansvar för sina studier och vara delaktig i att nå sina mål. Här strävar vi efter att forma en skola som präglas av trivsel och trygghet med lärandet i centrum.

Våra lärare arbetar medvetet och genomtänkt med digitala hjälpmedel i undervisningen. Samtidigt som du ska få en bra gymnasieutbildning förbereder vi dig för vidare studier och yrkesliv. Vi har ett nära samarbete med det omgivande samhället som Södertälje Science Park, Scania och Ungt Företagande. Här förbereds du för framtiden!

Välkommen att söka till Täljegymnasiet!