Senast uppdaterad: 2024-02-08

Täljegymnasiet

Hitta till oss

Det är lätt och smidigt att ta sig till Täljegymnasiet, både med kollektivtrafiken och med bil. Bussarna går flera gånger i timmen och det finns många bussar som går förbi vår centralt belägna skola. Skolans adress är Erik Dahlbergs väg 1 - 3, Södertälje.

Med buss

Åker du från Södertälje centrum tar du antingen buss 753 mot Östertälje station eller buss 783 mot Nynäshamn. Båda bussarna stannar precis utanför skolan - hållplats Södertälje sjukhus.

Du kan också ta buss till den närliggande busshållplatsen Polhemsgatan. Hit går bussar både från och till Södertälje centrum och från och till Fittja och Liljeholmen. För att planera din resa hänvisar vi till SL Reseplanering.

Med bil

Kommer du med bil kan du parkera brevid skolan på Södertälje sjukhus parkering, du betalar enkelt via parkeringsautomaterna eller via anvisad mobilapp.