Individuella programmet

SISTA ANSÖKNINGSDAG: 2023-02-15

Vill du bolla idéer med någon?

Inga problem! Här hittar du kontaktuppgifter till våra studie- och yrkesvägledare. Hör av dig till oss så hjälper vi dig.

Kontaktuppgifter till SYV

Senast uppdaterad: 2023-01-09

Om programmet

Här kan du som behöver ha en helt egen anpassad utbildning välja att studera. Vi anpassar utbildningen efter dina behov och tränar de delar som du behöver inför framtiden.

Innan du som elev går ut grundskolan behöver ni träffa Foucaultgymnasiet och göra en planering. Ta kontakt med SYV på er grundskola som hjälper till med det.

Inför framtiden

När du har gått det individuella programmet ska du få med dig förmågor som hjälper dig vidare i vuxenlivet och skapa kontakter med olika myndigheter och aktörer som kan vara av vikt inför framtiden. Du kan fortsätta studera inom anpassad vuxenutbildning eller folkhögskola. Du kan behöva ta kontakt med kommunen, försäkringskassan eller arbetsförmedlingen innan du lämnar gymnasiet.

Poängplan

Gemensamma ämnen i anpassad gymnasieskola, 900p Antal poäng